جاب سیکر آلمان

جاب سیکر آلمان


یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن افراد مختلف را درگیر کند، این است که جاب سیکر آلمان چیست و چه تفاوتی با جاب آفر دارد. آلمان یکی از کشورهای زیبا و قدرتمند اروپا می باشد. افرادی که به دنبال کار در کشورهای خارجی هستند، آلمان مناسب ترین مکان برای آن ها می تواند باشد. آلمان به عنوان پنجمین کشور پر طرفدار در میان متقاضیان مهاجرت شناخته شده است.  این کشور به دلیل رشد بالای اقتصادی و شرایط مطلوب و با ثبات اقتصادی و بیکاری کمی که دارد، سالانه پذیرای مهاجران زیادی است.

 ویزای جاب سیکر آلمان دارای تفاوت های زیادی با ویزای کاری دیگر کشورها می باشد. به این صورت که این ویزا به عنوان یک مجوز اقامتی 9 تا 12 ماهه برای شهروندان خارجی و غیر اروپایی به شمار می آید. شهروندان خارجی می توانند با حضور در کشور آلمان شغل مناسب خود را پیدا کنند. این قرارداد کاری فرصتی استثنایی برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند.

دریافت ویزای جست و جوی کار در آلمان
دریافت ویزای جست و جوی کار در آلمان

دریافت ویزای جست و جوی کار در آلمان

همیشه اولین قدم برای مهاجرت کاری به خارج از کشور اخذ پیشنهاد کاری از طرف کارفرما نمی باشد. روش های مختلف و زیادی برای مهاجرت های کاری به کشورهای مختلف وجود دارند که یکی از بهترین آن ها ویزای جاب سیکر آلمان می باشد. این روش برای افرادی که قصد مهاجرت کاری را به کشور آلمان دارند و به کار در آن جا علاقه مند هستند، مناسب است.

علاقه مندان برای کار در آلمان می توانند با استفاده از این ویزا وارد کشور آلمان شده و در مدت زمان محدود به جست و جوی کار مورد علاقه ی خود بپردازند. البته در همین راستا ذکر این موضوع از این قاعده مستثنی نمی باشد که برای اخذ این ویزا، فرد مورد نظر باید واجد شرایط دریافت ویزای جست و جوی کار بوده و با قوانین مربوط به آن آشنا باشد. موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که اگر متقاضیان در این بازه ی زمانی، موفق به پیدا کردن شغل مورد نظر نشوند، باید بعد از اتمام به کشور خود بازگردند. همین طور این ویزا غیر قابل تمدید می باشد. برای دریافت ویزا افراد باید فرم درخواست کار پر کرده و بعد در مصاحبه ی سفارت آلمان شرکت نمایند. سفارت آلمان هم با بررسی  مدارک متقاضیان اقدام به اعلام پذیرش یا عدم پذیرش درخواست آن ها می نماید.

شرایط دریافت ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟

شرایط دریافت ویزای جاب سیکر آلمان به این صورت است که ارائه ی این ویزا با شرایط خاصی صورت می پذیرد. آشنایی با شرایط دریافت ویزای جست و جوی کار به متقاضیان کمک می کند تا تصمیم گیری بهتری در مورد مهاجرت کاری به این کشور داشته باشند. شرایط دریافت ویزای جاب سیکر آلمان به شرح زیر می باشد:

  • اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری معتبر: برای استخدام در کشور آلمان نیاز به داشتن مدارک معتبر آکادمیک می باشد. هر اندازه میزان مدرک بالاتر باشد، امکان استخدام فرد متقاضی در آن کشور بیشتر می شود.  موضوع مهمی که در این راستا وجود دارد، این است که هر اندازه سطح مدرک بالاتر باشد، امکان استخدام متقاضی بیشتر می شود.
  • برخورداری از بودجه ی مالی تعیین شده و مشخص برای اقامت در کشور آلمان: یکی دیگر از شرایط مورد نیاز برای اقامت موقت در آلمان این است که شخص متقاضی باید از بودجه ی مالی لازم جهت اقامت موقت در آلمان برخوردار باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که ویزای جاب سیکر آلمان، برای متقاضیان اجازه ی اقامت 6 ماهه را می دهد، افراد باید بودجه ی مالی مورد نیاز را برای زندگی در کشور آلمان در این مدت زمان داشته باشند.
  • سابقه ی کار کافی: یکی دیگر از شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای جست و جوی کار در آلمان، برخورداری از سابقه ی کار کافی است. متقاضیان برای کاریابی در کشور آلمان باید حداقل دارای 5 سال سابقه ی کار مرتبط باشند. برای اثبات سابقه ی کار نیاز به یک رزومه ی کاری قوی است. این افراد می توانند با مراجعه به سایت های کاریابی اقدام به انتخاب کسب و کار مورد نیاز خود نمایند.

بررسی دیگر شرایط اخذ ویزای جاب سیکر:

  • داشتن بیمه ی مسافرتی یا پزشکی: برخورداری از بیمه مسافرتی یا پزشکی، یکی دیگر از شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان می باشد. افراد بدون داشتن بیمه ی معتبر نمی توانند ویزای جاب سیکر را دریافت کرده و وارد آن کشور شوند.
  • داشتن رزومه ی کاری قوی و علمی: یکی دیگر از شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان، داشتن رزومه ی کاری و علمی قوی می باشد. افرادی که از تحصیلات و سابقه ی کاری کافی برخوردار نباشند، نمی توانند از مزیت های این ویزا بهره مند شوند.
مراحل گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان
مراحل گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان

فرآیند و مراحل گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان چگونه است؟

مراحل اخذ ویزای جاب سیکر آلمان دقیقا همانند سایر ویزاها می باشد. البته متقاضیان با آشنایی و کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد نحوه ی مراحل گرفتن آن می توانند این کار را به راحتی انجام دهند. ذکر این موضوع در همین راستا از قاعده مستثنی نمی باشد که متقاضیان در قدم اول با توجه به حرفه و مدرک تحصیلی خود باید به سایت های کاریابی آلمان مراجعه نمایند. فرایند و مراحل اخذ ویزای جست و جوی کار در آلمان به شرح زیر است:

  • پر کردن فرم درخواست ویزای جست و جوی آلمان: اولین مرحله برای اقدام به دریافت ویزای جست و جوی کار آلمان پر کردن فرم درخواست ویزای جست و جو می باشد. متقاضیان می توانند این فرم را به صورت آنلاین از سایت های کاریابی آلمان دانلود کرده و اطلاعات آن را به کاملا دقیق تکمیل نمایند. متقاضیان باید بعد از تکمیل فرم درخواست، دو بار از آن پرینت گرفته و امضا نمایند.
  • مشخص کردن وقت برای ملاقات با سفارت آلمان: دومین مرحله برای اقدام به دریافت ویزای جست و جوی کار در آلمان تعیین زمان ملاقات با سفارت آلمان می باشد. موضوع بسیار مهمی که در این راستا وجود دارد این است که برای انجام مصاحبه بایستی به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نمایید. در صورتی که در کشور شما سفارت آلمان نباشد، باید از طریق سفارت های آلمان موجود در کشورهای همسایه اقدام نمایید. مدت زمان قرار ملاقات در سفارت ممکن است تا 3 ماه هم به طول بیانجامد.
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز: سومین مرحله برای اقدام به دریافت ویزای جست و جوی کار در آلمان تهیه و جمع آوری مدارک مورد نیاز و ذکر شده می باشد. متقاضیان برای دریافت ویزا باید تمامی مدارک خواسته شده را جمع آوری کرده و هیچ کدام از آن ها را فراموش نکنند. در صورت ناقص بودن یکی از مدارک، درخواست اخذ ویزا توسط سفارت آلمان تایید نمی شود. از این رو توصیه می شود متقاضیان در زمان ارائه ی مدارک مورد نیاز تمامی آن ها را با دقت بررسی کرده و ارسال نمایند.

 

بررسی دیگر فرایند و مراحل دریافت ویزای جست و جوی کار در کشور آلمان به چه صورت است؟

  • تعیین وقت ملاقات با سفارت آلمان: چهارمین مرحله برای اقدام به دریافت ویزای جست و جوی کار در آلمان تعیین وقت ملاقات با سفارت آلمان می باشد. در زمان مشخص باید شخص متقاضی تمامی مدارک لازم را به همراه داشته باشد و در زمان تعیین شده در سفارت حاضر شود. موضوع بسیار مهمی که در این راستا وجود دارد، این است که چند دقیقه تاخیر ممکن است منجر به لغو نوبت قرار ملاقات متقاضی گردد.
  • پرداخت هزینه ی ویزای جاب سیکر: آخرین مرحله برای اقدام به دریافت ویزای جاب سیکر آلمان، پرداخت هزینه ی ویزا می باشد. متقاضیان بعد از انجام مراحل بالا باید هزینه ای بابت این ویزا پرداخت نمایند. در حال حاضر میزان هزینه ی پرداختی، 75 دلار می باشد.
مشاغل مورد نیاز آلمان برای جاب سیکر
مشاغل مورد نیاز آلمان برای جاب سیکر

مشاغل مورد نیاز آلمان برای جاب سیکر:

یکی از صنعتی ترین کشورهای اروپا، آلمان می باشد. آلمان به خاطر روابط تجاری و بازرگانی خوبی که دارد، از فرصت های شغلی زیادی برای ساکنین آن برخوردار است. همین طور کشور آلمان در حال حاضر یکی از اقتصادی ترین کشورها در اتحادیه ی اروپا می باشد. در آلمان فرصت های شغلی بسیار زیادی هستند که نیاز به نیروی کاری ماهر و با تجربه در اکثر رشته ها دارند. از جمله ی این رشته ها می توان به ریاضیات، مهندسی، بهداشت، آموزش و گردشگری اشاره کرد. مشاغل پر طرفدار و پرمتقاضی در کشور آلمان به شرح زیر هستند:

  • مهندس توسعه ی وب و برنامه نویسی
  • مهندسی نرم افزار کامپیوتر
  • متخصص علوم کامپیوتر
  • مهندس ساخت و ساز و ساخت مدل
  • عرضه و تقاضا
  • مهندسی فلزات و جوشکاری
  • مهندس طراحی فنی
  • نیروی تحقیق و توسعه فنی
  • مهندسی مکاترونیک
  • مهندس مکانیک و خودرو

مزیت های دریافت ویزای job seeker آلمان:

دریافت ویزای جاب سیکر آلمان دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد. از جمله مزیت های دریافت این ویزا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن آزادی حرکت در منطقه ی اتحادیه ی اروپا
  • بعد از پیدا کردن شغل مناسب بدون خروج از کشور می توان برای اقامت طولانی مدت در این کشور اقدام کرد.
  • متقاضیان برای تغییر این ویزا جهت اقامت دائم با فرایند ساده و آسانی رو به رو هستند.
  • متقاضیان می توانند برای اجازه ی اقامت دائم بعد از اتمام 5 سال زندگی اقدام نمایند. در این راستا ذکر این موضوع از این قاعده مستثنی نمی باشد که اخذ این ویزا می تواند اقامت نا محدود را در کشور آلمان فراهم سازد.
  • برای اخذ این ویزا نیازی به داشتن زبان آلمانی نمی باشد.
  • حقوق و مزیت های بسیار عالی بعد از دریافت این ویزا برای متقاضیان وجود دارد.
  • اخذ ویزای جست و جوی کار در آلمان علاوه بر اقامت 6 ماهه به متقاضیان این امکان را می دهد تا در این مدت زمان در مصاحبه های کاری شرکت نمایند.
  • این ویزا یکی از بهترین و مناسب ترین ویزاها برای افرادی است که قصد کسب و کار را در کشور آلمان دارند. این ویزا سریع ترین تصمیم ویزا است.

مراحلی که بعد از ورود به آلمان با ویزای جاب سیکر آلمان باید انجام شوند:

متقاضیان بعد از دریافت این ویزا و ورود به کشور آلمان می توانند به مدت زمان محدود اقدام به جست و جوی کار مورد نظر خود نمایند. مدت زمانی که متقاضیان می توانند اقدام به جست و جوی کار خود نمایند، 6 ماه است. موضوع بسیار مهمی که در این راستا وجود دارد این است که متقاضیان نمی توانند با ویزای جاب سیکر آلمان، در این کشور کار کنند. دو مرحله ی اصلی که بعد از ورود به خاک آلمان وجود دارد به شرح زیر است:

  • در بدو ورود باید آدرس خود را در اداره ی ثبت محل سکونت آلمان به ثبت برسانند. البته در زمان ثبت آدرس، برای اداره ی ثبت هیچ فرقی نمی کند که فرد متقاضی در هتل، مکان اجاره ای و یا منزل اقوام یا دوستان اقدام می کند.
  • متقاضی باید درخواست اجازه ی اقامت را بعد از ثبت آدرس به عنوان یک نیروی جویای کار در آلمان ارسال نماید. فرد متقاضی برای این کار باید از اداره ی مهاجرت در نزدیکی محل اقامت خود وقت بگیرد. در روز ملاقات مصاحبه ای تشکیل می شود که در آن متقاضیان باید اسناد و مدارک مورد نیاز را برای درخواست ویزای جاب سیکر ارائه دهند.

موارد دیگر بعد از دریافت ویزای جست و جوی کار:

فرد متقاضی باید بعد از گذشت 6 ماه مدارک کاری خود را به سفارت بابت این که مشغول به کار شده است، ارائه دهد.  این افراد بعد از پیدا کردن شغل مورد نظر خود باید آن را بلافاصله به اجازه ی اقامت اشتغال تغییر دهند. افراد با اخذ ویزای کاری در این کشور می توانند بعد از 5 سال اقدام به دریافت اقامت دائم نمایند. متقاضیان می توانند این ویزا را به اجازه ی کاری تبدیل نمایند که انجام این کار دو امکان را برای متقاضیان به وجود می آورد:

  • درخواست برای کارت آبی اتحادیه ی اروپا: بعد از دریافت این ویزا متقاضیان می توانند تا 4 سال اقامت خود را ادامه دهند. بعد از 33 ماه متقاضیان می توانند با کارت آبی اتحادیه برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. همین طور در صورتی که متقاضیان سطح زبان آلمانی خود را اثبات نمایند، می توانند بعد از 21 ماه اجازه ی اقامت دائم را دریافت نمایند.
  • مجوز اقامت کاری: برای اخذ ویزای کاری، کارفرمایان مسئول درخواست ویزای کار برای متقاضیان می باشند. متقاضیان می توانند با اخذ این ویزا بعد از 5 سال اقامت، اجازه ی اقامت دائم را از این کشور دریافت نمایند.
دلایل رد درخواست ویزای جست و جوی کار
دلایل رد درخواست ویزای جست و جوی کار

دلایل رد درخواست ویزای جست و جوی کار در آلمان:

در برخی موارد ممکن است درخواست ویزای جاب سیکر آلمان توسط سفارت رد شود. از جمله دلایل رد شدن درخواست ویزای جست و جوی کار در آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه ی مدارک نادرست یا ناقص بودن مدارک ارسالی
  • شفاف نبودن تمایل به بازگشت متقاضی
  • عدم توانایی کافی به زبان انگلیسی و آلمانی برای برقراری ارتباط
  • مطمئن نبودن سفارت از توانایی های متقاضی برای جست و جوی کار مورد نظر
  • مشخص نبودن هدف اصلی متقاضی از سفر به آلمان

 

به روزترین قوانین آلمان برای دریافت ویزای جاب سیکر چیست؟

قوانین آلمان برای اخذ ویزای جاب سیکر به صورت مکرر در حال تغییر می باشند. به روز ترین قوانین آلمان برای دریافت ویزای جاب سیکر به صورت زیر می باشد:

  • مدرک زبان آلمانی در سطح B1
  • تخصص کافی
  • اثبات تمکن مالی که کفاف پوشش هزینه های شش ماه زندگی در آلمان را دهد.
  • دارا بودن حداقل مدرک فوق دیپلم یا مدرک معتبر در آلمان
  • محدودیت سنی بین 18 تا 45 سال

خوشبختانه در قوانین جدید کار در آلمان، هیچ گونه الزامی مبنی بر تناسب شغل و مدرک تحصیلی فرد متقاضی وجود ندارد. همین طور فرد متقاضی بعد از 4 سال کار مفید در این کشور می تواند برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نماید و در سال های 5 یا 6 هم درخواست تابعیت از آن کشور را نماید.

البته موضوع مهمی که ذکر آن خارج از قاعده نمی باشد این است که دریافت تاییدیه و پیمودن مراحل لازم برای دریافت ویزای جست و جوی کار در سفارت خانه ها و کنسولگری های آلمان صورت می گیرد. همین طور برای انجام این مراحل نیاز به داشتن وقت قبلی می باشد و بدون وقت قبلی امکان پذیر نمی باشد. بعد از جمع آوری تمامی مدارک و ارسال فرم درخواست، حدود 4 تا 6 هفته زمان لازم است تا رسیدگی شود. سرعت زمان بررسی و صدور تاییدیه بستگی به تکمیل بودن و صحت اطلاعات تمامی مدارک ارائه شده توسط متقاضی دارد.

هزینه ویزای جاب سیکر آلمان در سال 2024
هزینه ویزای جاب سیکر آلمان در سال 2024

هزینه ویزای جاب سیکر آلمان در سال 2024 چقدر است؟

سوالی که ممکن است ذهن افراد زیادی را درگیر کند، این است که هزینه ی ویزای جاب سیکر آلمان در سال 2024 چقدر است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که برای طی کردن مراحل قانونی اخذ ویزای جست و جوی کار هزینه های زیادی نیاز نمی باشد. متقاضیان بعد از بررسی شرایط دریافت ویزا لازم است در مورد هزینه های آن هم اطلاعات مورد نیاز را کسب نمایند تا بعد از ثبت آن، این مبلغ را پرداخت نمایند. افرادی که قصد دریافت این ویزا را دارند باید در ابتدا هزینه های مربوط به آن را حدودا 75 یورو می باشد، پرداخت نمایند.

عدم پرداخت هزینه های دریافت ویزای جست و جوی کار منجر به عدم بررسی درخواست آن ها خواهد شد. این امر موجب می شود تا ویزا برای آن ها صادر نشود.  البته در همین راستا ذکر این موضوع از این قاعده مستثنی نمی باشد که علاوه بر پرداخت هزینه های دریافتی، افراد باید از بودجه ی مالی کافی هم برای اقامت 6 ماهه در کشور آلمان برخوردار باشد. برای اثبات این امر نیاز است که مدارک مرتبط با بودجه ی مالی را بایستی به سفارت آلمان ارائه دهند.

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای Job Seeker آلمان چیست؟

برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان، نیاز به ارائه ی برخی مدارک می باشد. بعد از بررسی شرایط دریافت ویزای جاب سیکر آلمان، نوبت به بررسی مدارک مورد نیاز برای انجام این کار می رسد. افرادی که قصد استفاده از مزیت های این ویزا را دارند بایستی تمامی مدارک مورد نیاز را به سفارت آلمان ارائه دهند. در صورتی که مدارک ارائه شده ناقص باشد، درخواست متقاضی  از طرف سفارت رد خواهد شد. بعد از ارائه ی تمامی مدارک می توانند درخواست اخذ ویزای جست و جوی کار در آلمان را ثبت نمایند. لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان به شرح زیر می باشد:

  • 3 قطعه عکس سه در چهار
  • ارائه ی فرم های درخواست پر شده و امضا شده به صورت چاپی
  • ارائه ی نامه ی پوششی که در آن هدف و نحوه ی برنامه ریزی برای جست و جوی کار و برنامه های شغلی جایگزین در صورتی که شغل مورد نظر متقاضی پیدا نشد، توضیح داده می شود.
  • نوشتن انگیزه نامه و شرح نامه ای که در آن هدف از سفر و برنامه ریزی برای یافتن شغل بیان شده است.
  • ارائه ی گذرنامه ی معتبر متقاضی که دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد.
  • مدارک مرتبط با محل اقامت متقاضی در آلمان
  • ارائه مدارک شناسایی مانند شناسنامه و مدارک ازدواج، گواهی تولد، گواهی تولید کودکان و … به زبان انگلیسی
  • مدارک تحصیلی از دانشگاه های آلمان یا سایر دانشگاه های معتبر که توسط کشور آلمان به رسمیت شناخته شده باشد.
  • ارائه ی رزومه ی کاری قوی
  • اثبات توانایی مالی برای پوشش هزینه های زندگی در مدت اقامت با ارائه ی تعهد نامه ی رسمی توسط اسپانسر ساکن آلمان و ارائه ی صورت حساب بانکی یا حساب بانکی یا حساب بانکی مسدود شده
  • مدرک زبان آلمانی
  • گواهی بیمه سلامت مسافرتی معتبر

موضوع مهمی که در این راستا وجود دارد این است که باید تمامی مدارک ارائه شده به سفارت به زبان آلمانی و یا انگلیسی ترجمه شده باشند. ترجمه ی این مدارک بهتر است توسط یک مترجم آلمانی که مورد تایید سفارت می باشد، صورت بگیرد. تمامی اسناد رسمی هم باید به صورت ترجمه شده و مورد تایید باشد و از همه مهم تر به صورت قانونی باشند. در صورتی که مدارک با قوانین کشور آلمان مطابقت نداشته باشند، درخواست ویزا رد می شود.

آخرین نکات و جمع بندی مقاله:

ویزای جاب سیکر آلمان یکی از ویزاهای نوع D برای پیدا کردن و جست و جوی کار می باشد. این روش برای افرادی که قصد وارد شدن به خاک کشور آلمان را دارند، یکی از محبوب ترین راه ها به شمار می آید. ویزای جست و جوی کار برای افراد جویای کار به دلیل معرفی قوانین جدید و تغییر در قانون مهاجرت کاری موجب راحت تر و در دسترس تر شدن آن شده است.  تغییرات ایجاد شده در قانون مهاجرت ماهر آلمان موجب شده است زندگی و کار برای دسته جدیدی از افراد ماهر که مربوط به اتحادیه ی اروپا نیستند و تخصص های حرفه ای یا غیر آکادمیک ندارند، آسان تر شود. ویزای جاب سیکر آلمان بهترین گزینه برای رسیدن به یک جاب آفر عالی در آلمان می باشد.

هدف اصلی از ارائه ی این ویزا جذب افراد متخصص و ماهر، تحصیل کرده و با تجربه ی کاری می باشد. این ویزا مجوزی را در اختیار متقاضیان می دهد تا بتوانید در طی 6 ماه شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. موضوع بسیار مهمی که در این راستا وجود دارد این است که بعد از دریافت ویزای جاب سیکر، مجوز کار به متقاضی داده نمی شود، بلکه فرد می تواند طبق مدت زمان آن ویزا به دنبال کار در این کشور باشد.

متقاضی ویزای جاب سیکر باید دارای شرایط مورد نیاز باشد. از جمله معیارها می توان به داشتن مدرک دانشگاهی یا آموزش فنی حرفه ای و تمکن مالی که تقریبا 5200 یورو می باشد اشاره کرد.

 

منبع:

https://www.germany-visa.org/job-seeker-visa/